header-plantras

PÓŁMARATON – BIEG NA DYSTANSIE 21,097 KM – ATEST P

Bieg rozgrywany jest na trasie pętli: ulicami Wadowic, Zawadki, Gorzenia, Ponikwi, Kozińca, Świnnej Poręby, Zbywaczówki, Jaroszowic. Trasa jest pomyślana tak, aby do minimum ograniczyć czas wstrzymywania ruchu kołowego na drogach krajowych, powiatowych i gminnych. Ze startu na stadionie MKS „Skawa” zawodnicy pobiegną W prawo przez ul. Błonie, Tatrzańską, Groble, XII Pułku Piechoty aż do ul. Zegadłowicza (ogółem 1 km). Po przekroczeniu ul. Zegadłowicza (Droga krajowa K-28) zawodnicy wbiegają na ul. Niwy, później przez Zawadkę do skrzyżowania na Gorzeń Dolny (ogółem 2,5 km). Przez Gorzeń Dolny dobiegają – obok Dworku Emila Zegadłowicza – do drogi krajowej K-28, a następnie w prawo, chodnikiem, do Hotelu „Młyn Jacka” (Punkt Żywnościowy nr 1)(ogółem 2,5 km). Od Hotelu „Młyn Jacka” biegną poboczem drogi krajowej K-28 do mostu na Ponikiewce (1 km), a następnie w prawo W kierunku Ponikwi, by po przebiegnięciu 300 m skręcić w lewo, na Chobot. Z Chobotu kierują się na Bukowiec w Kozińcu i dalej przez Jamrozowo (gdzie będzie Punkt Żywnościowy nr 2) do Świnnej-Poręby (ogółem 3,2 km). Za punktem żywnościowym w odległości ok 1600 m skręt w lewo na drogę prowadzącą w kierunku przejazdu pod wiaduktem drogi krajowej K-28 (ogółem 2,1 km). Po przebiegnięciu 400 m zawodnicy osiągną pobocze drogi krajowej K-28 i tym poboczem pobiegną W kierunku Czartaka (900 m) a po przekroczeniu mostu na Ponikiewce pobiegną chodnikiem W stronę Wadowic, równolegle do drogi krajowej K-28, do kiosku naprzeciw Hotelu „Młyn Jacka” (1 km) (Punkt Żywnościowy nr 3). Następnie przez Zbywaczówkę, most W Jaroszowicach, Jaroszowice i W lewo w kierunku Wadowic do szosy nr 52. W dalszej kolejności w lewo chodnikiem wzdłuż ul. Konstytucji 3 Maja, przez most na rzece Skawa w Wadowicach do ronda w lewo na ul. Błonie do mety na stadionie MKS „Skawa” (ogółem 5 km).

PREMIA GÓRSKA!
mucharzUczestnicy biegu na dystansie Półmaratonu walczyć będą o „Premię Wysokogórską” ufundowaną przez Wójta gminy Mucharz Wacława Wądolnego.
Jak sama nazwa wskazuje, „Bieg Powsinogi” prowadzi przez kilka miejscowości tj.: Wadowice – Gorzeń Dolny – Gorzeń Górny – Koziniec – Świnną Porębę, Jaroszowice – Wadowice.
Jako, że trasa prowadzi malowniczym odcinkiem trasy w Świnnej Porębie i uraczy zawodników pięknym widokiem na Zbiornik Wodny Świnna Poręba (który już w najbliższych latach będzie niewątpliwie największą atrakcją okolic) Wójt Gminy Mucharz, Pan Wacław Wądolny postanowił włączyć się do Imprezy i przywitać zawodników u granic „Swej Ziemi”. Pierwszemu zawodnikowi który dotrze na najwyższy punkt trasy biegu na dystancie 21,097 km, Wójt wręczy pamiątkową nagrodę, oczywiście przygotowane są również inne atrakcje.

mapka_PM.

plan-trassy-5

BIEG NA DYSTANSIE 5 KM

Stadion: START -> ul. Błonie -> nowa ścieżka rowerowa -> skrzyżowanie z drogą asfaltową w Zbywaczówce -> nawrót przy placu zabaw w Zbywaczówce -> powrót na ścieżkę rowerową -> ul. Błonie -> Stadion: META

Już od samego początku organizowania Biegu Powsinogi zwracaliśmy szczególną uwagę na taki wybór tras, aby maksymalnie zminimalizować kontakt biegaczy z drogami o dużym nasileniu ruchu kołowego. W związku z powstaniem nowej bezpiecznej drogi rowerowej na odcinku ul. Błonie – Zbywaczówka (plac zabaw) zaistniała możliwość zrezygnowania z dotychczasowej formuły biegu na 5 km (który dwukrotnie przebiega przez ruchliwą ulicę Polną i dwukrotnie przecina bardzo ruchliwą drogę krajową nr 28).

Od 35. Ogólnopolskiego Biegu Powsinogi zastąpiono ją nową trasą która rozciąga się na terenie płaskim długości 5 km.

Nowa trasa biegowa minimalizuje kontakt biegaczy z drogami o dużym nasileniu ruchu kołowego i znacząco podnosi współczynnik bezpieczeństwa uczestnika.

Zaznaczamy, że na obie trasy mamy zgodę stosownych urzędów.

Trasa półmaratonu posiada wymagany atest.

Gwarantujemy, dobre zabezpieczenie i oznakowanie tras.